ICT-outsourcing.
De wereld is volop aan het digitaliseren en zeker bij bedrijven gaat dit in een zeer rap tempo. Door de toegang tot real time data en digitale koppelingen tussen verschillende schakels in een bedrijfsketen, kunnen er betere beslissingen genomen worden over belangrijke processen. De digitalisering biedt veel kansen voor bedrijven, maar ook zeker veel uitdagingen. Wil je deze kansen volledig kunnen benutten en uitdagingen het hoofd kunnen bieden? Dan is het cruciaal om de juiste ICT-partner te vinden. ICT-outsourcing (het uitbesteden van je ICT) is een effectieve manier om in te kunnen spelen op de veranderende markt.
Het overwegen van ICT-outsourcing
Om het hoofd te bieden aan alle uitdagingen van de digitale transitie is ICT-outsourcing een goede oplossing voor veel bedrijven. Maar voor je dit overweegt is het belangrijk om allereerst te onderzoeken wat de grootste uitdagingen in jouw markt zijn. De drie meest belangrijke uitdagingen zijn toch wel de snelheid van processen en de bijbehorende automatisering, complexiteit van (productie)processen en de behoefte aan regie over de gehele keten. De consument is gewend geraakt aan instant gratification, zowel de productie als levering van producten of diensten moet constant sneller, soepeler en innovatiever. Door deze veranderende behoefte worden de processen om het eindproduct af te leveren ook steeds complexer. Hierdoor zal de gehele productketen in kaart moeten worden gebracht en zo goed mogelijk geautomatiseerd dienen te worden. Als laatste is het vinden van de juiste balans tussen complexiteit en commodity belangrijk. Wij zijn ervan overtuigd dat een ICT-infrastructuur nooit écht complex is, mits je de juiste stappen neemt en de juiste ICT-partner hebt gevonden voor het uitbesteden van jouw ICT.
Wat is ICT-outsourcing?
Maar wat is ICT outsourcing nou precies? ICT-outsourcing (ICTO) is het uitbesteden van één of meerdere ICT-processen aan een gespecialiseerde ICT-dienstverlening. Wanneer je je IT laat uitbesteden blijft je organisatie wendbaar, verbeter je het rendement van IT investeringen en een IT partner kan de regie nemen in de digitaliseringsslag van jouw organisatie. Er zijn verschillende mogelijkheden voor het uitbesteden van jouw ICT-omgeving, zo kun je jouw ICT-beheer uitbesteden, kiezen voor IT outsourcing of de volledige overstap naar de Cloud. Het uitbesteden van het ICT-beheer is een bekende en veel gekozen vorm, hierin blijven de mensen (ICT-beheerders) en middelen (de infrastructuur) volledig in jouw eigen bezit. Het grootste verschil met ICT-outsourcing is dat bij ICT-outsourcing in de meeste gevallen ook de apparatuur en eventueel medewerkers van je worden overgenomen. Hierdoor heeft ICT-outsourcing een grotere impact op jouw organisatie. De volledige overstap naar de Cloud is in dit rijtje de overtreffende trap van alle uitbesteedopties.
Hoe besteed ik mijn ICT uit?
Voordat je jouw ICT gaat uitbesteden is het belangrijk dat je weet wat er nodig is, zowel op functioneel- als performance gebied. Bepaal de doelstellingen en prioriteiten voor het uitbesteden. Wat is er in jouw organisatie nu echt belangrijk en welke zaken hebben minder prioriteit. Vervolgens bepaal je hoe verschillende zaken worden ingericht; op welke manier moeten gebruikers worden ondersteund en welke processen moeten 24/7 beschikbaar zijn. Daarnaast levert het uitbesteden van jouw ICT ruimte op voor innovatie, dus bepaal ook hoe je deze zo optimaal mogelijk denkt te gaat benutten. Wanneer je elk vlak goed hebt uitgedacht, is het tijd om de juiste partner te zoeken om (een deel) van jouw ICT-omgeving in beheer te nemen!
Meer weten over ICT-Outsourcing? Download dan nu onze whitepaper!
ICT-outsourcing bij Solimas
Is jouw ICT-infrastructuur klaar voor de toekomst? Kom alles te weten over de mogelijkheden van het uitbesteden van jouw IT met een vrijblijvend gesprek met een van onze ICT-specialisten. Bij Solimas Groep beheren wij de IT van honderden klanten in alle sectoren op alle drie de bovenstaand beschreven wijzen. Vanuit diverse locaties door heel Nederland pakken we complexe ICT-vraagstukken van onze klanten aan, zorgen wij voor persoonlijke aandacht met onze klant en zijn wij zeer nauw betrokken bij hun organisatie. Wij zijn er volledig op gericht om geweldige IT aan de medewerkers van onze klanten te leveren, die volledig aan hun behoefte voldoet en altijd én overal bereikbaar is. Een veilige werkplek, betrouwbare toegang en hybride platforms zorgen voor de basis van onze dienstverlening!
ContactGerelateerde Nieuwsitems.
Back-up en archiveren zijn twee verschillende zaken. Ook (disaster) recovery is hieraan gerelateerd. Wat is de impact van deze zaken op governance en e-discovery?
Lees berichtBusiness continuïteit management is het proces in een organisatie dat potentiële bedreigingen identificeert en bekijkt hoe deze impact kunnen hebben op de organisatie. Op dit moment worden organisaties geconfronteerd met een situatie die zich niet eerder heeft voorgedaan.
Lees berichtInfrastructure as a Service stelt IT-professionals in staat een eigen IT-infrastructuur te ontwikkelen op basis van processor-, geheugen- en opslagcapaciteiten. De algemene conclusie was dat IaaS steeds belangrijker gaat worden voor IT-professionals. Dat merken we bij Solimas ook.
Lees bericht